Reaktioner

Tycker vissa att man inte skall få gå ut och roa sig på fester och krogar för att man är gravid? Och hör majoriteten utav den skaran med det tycket hemma hos män?

Jag fick en sådan kommentar slängd i ansiktet utav en vakt. Han tyckte att jag passade bättre hemma.

Är detta vanligt?

Och förstår de inte att man själv kan ta ett sådant beslut, huruvida man är kapabel att gå ut och roa sig eller inte, utan att behöva få höra deras nedlåtande åsikter?

Hör det till vanligheterna att gravida kvinnor slutar roa sig med vänner - enbart för att de är gravida?
Och hur är det med den blivande pappan? Skall han också stanna hemma? 

Hur är det då när barnet är fött?
Är jag en sämre mamma för att jag går ut och får lite egen tid utan barn någon gång? Och hur ser folket på pappan, om han nu skulle göra samma sak?

Jag tyckte inte om att få en sådan kommentar slängd i aniktet! Han fick mig att känna mig oansvarig och mindre värd som kvinna och järmfört med min sambo, att jag som gravid kvinna inte har samma rättigheter att roa mig som min sambo och blivande pappa till vårat barn.

Otäck typ.


Kommentarer
Postat av: Unni

Jätte stort grattis till er! :)



Vet vad du menar och hur du känner dig, har vart med om precis samma sak. Både nu och när jag var gravid. Tydligen så ska inte gravida kvinnor eller mammor få roa sig, är nästan som att världen stanna för oss.

Som när jag var gravid, många av mina vänner slutade höra av sig om att hitta på saker som det ingick alkhol i. Hela den här grejen med att gravida inte ska kunna roa sig bland folk som dricker eller på något annat vis är sjukt tycker jag. När man är gravid är man inte handikappad, man är gravid! Ghaa! Kan bli så knäpp på sånt där.



Vet inte vart jag ville komma med min kommentar.. :P

Men men, du är inte ensam om att få konstiga kommenater. Och tro mig, det slutar inte när du fått barn heller....

Men dom flesta kommentarerna man får när man fått barn är att det lilla livet är sött :)



Hoppas allt är bra med dig! :)

Kram

2010-05-29 @ 17:37:14
URL: http://unnil.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej Unni!

Tack så jätte mycket!

Hur har du och Wiggo det? Är inne och kikar på din blogg ibland, det är roligt att följa er :)



Känner igen det där. Både med kommentarer och med vänner som slutar höra av sig. Tråkigt att höra att det inte blir bättre när barnet är fött.



Förstår inte grejen med att inte kunna umgås en kväll bara för att de dricker alkohol. Självklart finns det gränser för vad man kan göra nu när man är gravid och sen efter att barnet är fött; men att umgås med vänner som dricker hör inte dit.



Det var lite det jag trodde, att det inte skulle bli bättre sen heller. Men det var ändå värt att fråga.



Hur är det nu då, på vänner-fronten? Har folk börjat höra av sig igen? Har det kommit nya bekantskaper in i bilden efter Wiggo? Och hur ofta frågar någon om du vill följa med ut, antingen för att ta ett glas utan barn eller gå promenad med dig och Wiggo?



Det är lite trist att man hamnar utanför när man absolut är kapabel att gå ut och roa sig, men folk tar för givet att man sitter hemma och virkar.



Får helt enkelt starta en gravid-mamma-grupp och göra galna saker bara vi ;) :P hehe..



Tack för din kommentar!

Härligt med lite respons!



Och tack igen för gratulationen :) !

Det värmer!



Hoppas ni får en trevlig helg, och att vo hörs snart igen!



Kramar!



2010-05-29 @ 18:41:36
URL: http://babyjourney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0